Pronar T025KM

Príves PRONAR T025KM je univerzálny výrobok určený predovšetkým na prepravu balíkov alebo štvorhranných balíkov slamy alebo sena, prepravných balíkov a euro-paliet. Možnosť rýchlej inštalácie špeciálnych pevných stĺpikov je možné použiť aj na prepravu rezaných alebo dlhých drevín alebo iných dlhých materiálov, ktoré potrebujú ďalšiu zadnú, prednú alebo bočnú ochranu. Veľká ložná plocha prívesu a jeho optimálna kapacita dáva možnosť prepravy širokej škály rôznych materiálov a použitie prívesu nielen v poľnohospodárstve.

Univerzálny

Umožňuje prepravu balíkov, štvorcových balíkov, euro-paliet a prepravných boxov v poľnohospodárstve, rezaných a dlhých guľatín dreva v lesníctve, iných dlhých materiálov a širokej škále iných materiálov paletizovaných alebo zabalených výrobkov, ktoré sa používajú v stavebníctve, priemysle, komunálnych službách, obchode, atď.

Funkčný

Príves má zosilnenú nakladaciu plošinu so zaoblenými bočnými okrajmi, takže zaťaženie je chránené pred kĺzaním a fólia balíkov a iného tovaru je súčasne chránená proti poškodeniu.

Pronar T025KM

Rozmery plošiny a bočných stien umožňujú prepravu euro-paliet a prepravných boxov. Plocha nakladania nastavená pomocou posuvného zadného rámu umožňuje prispôsobiť dĺžku nakladania prepravovanému materiálu, vďaka čomu je možné prepravovať materiály s dĺžkou viac ako 7 metrov. Použitie štvorbodového (voliteľného) pripevňovacieho systému poskytuje ešte stabilnejšie pripevnenie k plošine a umožňuje odstrániť zaisťovacie pásy, ktoré zvyčajne zavadzajú pri nakladaní. Použitie voliteľného typu oja tvaru Y uľahčuje manévrovanie prívesu počas práce. Úchyty pásov je možné namontovať podľa potreby použitím len jednej skrutky a po ich demontáži môžu byť otvory zakryté koncovými uzávermi.

Trvanlivý

Nosná plošina je vyrobená z plechu hrúbky 4 mm, z ocele vysokej pevnosti a len s jedným centrálnym zvarom, takže celá konštrukcia prívesu je pevná a odolná voči preťaženiu. V štruktúre plošiny a bočných dosiek nie sú žiadne zvary, takže boli odstránené zbytočné miesta korózie. Použitie zosilnených náprav spôsobuje, že toto prípojné vozidlo je určené na jazdu rýchlosťou 40 km/h. Aplikované dvojzložkové vytvrdené laky poskytujú vysokú odolnosť a tiež odolnosť proti korózii a UV žiareniu.

Široká škála voliteľného príslušenstva

Príves môže byť vybavený rôznymi funkčnými riešeniami, vďaka čomu môžete prispôsobiť príves podľa svojich potrieb. Okrem iného existuje možnosť inštalácie schránky na náradie, v ktorej je možné uložiť napr. pásy upevňujúce bremeno čo zlepšuje pohodlie pri používaní. Príves môže byť vďaka možnosti použitia viacerých brzdových systémov použitý s rôznymi traktormi. Možnosť namontovať zadné ťažné zariadenie zvyšuje jeho funkčnosť a používanie navijaka s náhradným kolesom pod rámom prívesu umožňuje ľahké používanie náhradného kolesa v prípade poruchy.

Bezpečný

Príves má zaokrúhlené bočné hrany plošiny, ako aj bočné steny, ktoré zaisťujú zaťaženie pred skĺznutím z prívesu, ktoré súčasne nespôsobujú poškodenie fóliového obalu balíkov. Na ochranu nákladu sú štandardné odporové steny namontované na dvoch skrutkách a zaistené upevňovacími šnúrami. Na tvarovaných stranách plošiny a stenách sú zadržiavacie otvory, ktoré sa používajú na zachytenie bezpečnostných pásov. Príves vybavený stĺpikmi (4 vpredu a vzadu alebo 7 na každej strane naraz) namiesto odporových stien umožňuje robustnú bezpečnosť pri preprave dreva. Okrem toho je každý stĺpik vybavený špeciálnym očkom na upevnenie pásov. Voliteľne môže byť príves vybavený dvoma vešiakmi vpredu, pre pásy alebo pre bezpečnostné šnúry. Voliteľne môže byť príves vybavený bočnými ochranami podľa smernice 89/297/EHS, čím sa eliminuje riziko poškodenia pri bočnom náraze s iným vozidlom. Trojuholník, ktorý rozlišuje pomaly sa pohybujúce vozidlá, je k dispozícii aj ako príplatkový doplnok. Pri upevňovaní rebríkov sa používajú skrutky s integrovanými hlavami, aby tieto prvky nevyčnievali a nespôsobovali poškodenie zaťaženia alebo ublíženie používateľovi, a aby zlepšili estetiku prívesu. Počas zastavenia je možné zaistiť príves pomocou zarážadiel, ktoré sú v štandardnom vybavení.

Fotogaléria

Pronar-T025KM-1
Pronar-T025KM-2

 

Technické parametre
Technicky prípustná celková hmotnosť: 13000 [kg]
Prípustná celková hmotnosť: 12000 [kg]
Nosnosť 8890 [kg]
Hmotnosť bez nákladu: 3110 * [kg]
Plocha nakladacieho priestoru: 16,4 (17,7 **) [m2]
Dĺžka podlahy: 6495 [mm]
Dĺžka nákladného priestoru: 6740 (7270 **) [mm]
Šírka podlahy (s okrajmi / bez okrajov): 2517 / 2410 *** [mm]
Rozmery: dĺžka / šírka / výška: 9135 **** / 2550 / 2860 [mm]
Výška nákladného priestoru: 1680 [mm]
Hrúbka podlahy: 4 [mm]
Výška podlahy meraná od zeme: 1180 [mm]
Rozchod kolies: 1820 [mm]
Zavesenie: parabolické pružiny
Pneumatiky: 500/50-17
Maximálna rýchlosť: 40 [km / h]
Minimálny požadovaný výkon traktora: 72,8 / 53,5 [hp/kW]

* Hmotnosť prívesu vybaveného prednými a zadnými stĺpikmi namiesto prednej a zadnej steny - 3244kg
** S vytiahnutým zadným rámom, ktorý predlžuje podlahu
*** Prepravná šírka pre EURO palety
**** Štandardná dĺžka podlahy

Štandardné vybavenie

  • Zaoblené profily na hranách podlahy
  • Zosilnená podlaha vybavená otvormi pre stĺpiky montované na prednej, zadnej a bočnej strane prívesu
  • Rám: obdĺžnikový z uzavretých profilov
  • Oje: typ V s pevným ťažným okom ø40 mm
  • Riadenie: otočný tanier
  • Bočné steny zo zaoblených profilov
  • Regulovaný zadný rám
  • Otvory na uťahovacie pásy
  • Otvory na uťahovacie pásy na bočných stenách
  • Brzdový systém: pneumatický alebo hydraulický jednoitý alebo dvojitý
  • Kľuková ručná brzda
  • 12V osvetlovací systém s bezpečnostným osvetlením a zadnou elektrickou zásuvkou
  • Vystužená zadná ochrana proti podbehnutiu s integrovaným systémom osvetlenia na cestné komunikácie (podľa normy 70/221/EW)
  • Dvojzložkové chemicky vytvrdené lakovacie materiály, odolné voči UV žiareniu
  • Farba podlahy: zelená RAL6010 PRONAR
  • Zarážadlá kolies a držiaky

Doplnkové vybavenie

  • Predné a zadné stĺpiky (4 ks na každej strane) + postranné stĺpiky (4 ks na každej strane) na prepravu dreva spolu s prednou a zadnýou stenou na prepravu balíkov *
  • Predné a zadné stĺpiky (4 ks na každej strane) na prepravu dreva, namiesto predných a zadných stien na prepravu balíkov *
  • Predné a zadné stĺpiky (4 ks na každej strane) + postranné stĺpiky (4 ks na každej strane) na prepravu dreva, namiesto prednej a zadnej steny na prepravu balíkov *
  • Predné a zadné stĺpiky (4 ks na každej strane) na prepravu dreva spolu s prednou a zadnou stenou na prepravu balíkov *
  • Oje: Typ Y s pevným okom ø40
  • Krabica na nástroje
  • Bočná ochrana proti podbehnutiu podľa 89/297 / EWG
  • Dve zariadenia na rolovanie pásov so spúšťačom
  • Zaoblené okraje bočných stien namontované pomocou štyroch skrutiek
  • Zadné pripojenie k druhému prípojnému vozidlu, dvojité pneumatické
  • Zadný ručný záves, pevný (D = 44 kN) **
  • Predné a zadné plastové blatníky s pozinkovanými podperami
  • Nosič rezervného kolesa s navijakom namontovaným pod prívesom
  • Brzdový systém: dvojitý pneumatický s automatickým regulátorom brzdnej sily (ALB)
  • Brzdový systém: kombinovaný (dvojitý pneumatický + hydraulický)
  • Brzdová sústava: kombinovaná (pneumatická linka + hydraulická s elektrickým ochranným systémom) a automatický (ALB)
  • Pneumatiky 520/50-17
  • Rezervné koleso (samostatne) 500/50-17
  • Výstražný trojuholník
  • Neštandardné farby podľa kódov RAL CALSSIC

    * stĺpiky vybavené hákmi na dopravné pásy, výška stĺpika: 1200 mm, šírka ložného priestoru medzi stĺpikmi: 2324 mm
    ** Príves nie je určený na ťahanie ďalšieho prívesu podľa homologačnej dokumentácie